Nový Mitsubishi Eclipse Cross PHEV bude na slovenský trh uvedený začiatkom mája 2021.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV je športové SUV, ktorého výrazný dizajn, vycibrená japonská kvalita, jazdná dynamika, premyslené usporiadanie a pokrokové prvky výbavy posúvajú vozidlo na úplne novú úroveň. Mitsubishi vôbec po prvý krát predstavuje nový variant PHEV so systémom pohonu 4WD s dvojicou elektromotorov, prevzatým z modelu OUTLANDER PHEV, ktorý je najpredávanejším modelom typu PHEV SUV na svete.
Model Eclipse Cross, úspešne spájajúci všestrannosť SUV so smelým a výrazným dizajnom, dostal od roku 2018 celý rad globálnych ocenení - napr. GOOD DESIGN® od múzea architektúry a dizajnu Chicago Athenaeum v roku 2018 alebo Auto roka RJC na konferencii RJC (podujatie usporiadané výskumníkmi v automobilovom priemysle a motoristickými novinármi v Japonsku).
Špecifický rad žiarivých farieb s označením „Diamond“ zahŕňa dva varianty lakovania karosérie - červenú Diamond a po novom aj bielu Diamond. Odtieň karosérie v druhom prípade vyžaruje biely perleťový lesk s jemným nádychom kovu čoby náznakom vitality, ako aj očarujúcej a vyzretej elegancie. Farby laku karosérie z radu Diamond sú výsledkom náročného viacfázového postupu lakovania, zahŕňajúceho niekoľko vrstiev (vrátane vysoko lesklého jemnozrnného materiálu zvaného „mica“, tvoreného lesklou bielou perleťou napr. z jemných hliníkových vločiek a korundu). Výsledný lak je kombináciou žiarivo bieleho perleťového odtieňa s kovovými odleskami.
Nový Eclipse Cross PHEV prevzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicou elektromotorov. Použitá architektúra zahŕňa jeden predný a jeden zadný výkonný elektromotor, veľkokapacitnú batériu pohonu a spaľovací motor 2.4 MIVEC, čím zabezpečuje rýchle, tiché a zároveň dynamické zrýchľovanie, ktoré je pre elektromobily typické. Batéria pohonu s kapacitou 13,8 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd 55 km v mestskom cykle, a tak by k väčšine jázd v rámci každodenného dochádzania mala postačovať elektrina.
Počas jazdy slúžia na pohon primárne dva elektromotory doplnené benzínovým motorom, ktorý je schopný automaticky sa rýchlo zapájať podľa jazdných podmienok a / alebo stavu nabitia. Vďaka architektúre na báze elektromobilu bez prevodovej skrine sa Eclipse Cross PHEV môže pochváliť úplne hladkým zrýchľovaním bez rázov pri radení, ktorých sme svedkami pri konkurenčných modeloch s architektúrou založenou na konvenčnom pohone a prevodovke.
Vďaka vysokej tuhosti karosérie a optimalizácii zavesenia predných aj zadných kolies sa ešte zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), čo sa odrazilo v lepšom jazdnom správaní v súlade so zámermi vodiča a v prospech pohodlnejšej a tichšej jazdy.
Prevedenie PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonom 4WD na báze dvoch elektromotorov so schopnosťou ľubovoľne rozdeľovať hnaciu silu medzi predným a zadným elektromotorom bez strát v prevodovom ústrojenstve. Systém podporuje mimoriadnu úroveň kontroly riadenia, zatáčanie aj brzdenie, kedy využíva agilnú odozvu charakteristickú pre elektromobil. Konštruktéri modelu Eclipse Cross ďalej optimalizovali rozloženie hmotnosti medzi nápravami a znížili ťažisko vozidla umiestnením vysokokapacitnej batérie pohonu pod podlahu približne uprostred vozidla. Výsledkom úprav je ešte pohodlnejšia jazda s príkladnou stabilitou riadenia.
Systém pohonu S-AWC, pôvodne predstavený v roku 1987 vo svojej veľmi rannej podobe („AWC“) v mimoriadne prepracovanom modeli Galant VR4, bol postupne zdokonaľovaný v desiatich vývojových variantoch modelu Lancer Evolution, aby sa následne v roku 2012 predstavil v novej podobe v modeli Outlander PHEV vrátane jedinečného usporiadania pohonu 4WD s dvojicou elektromotorov, ktoré sa dnes objavuje aj v modeli Eclipse Cross PHEV.
Eclipse Cross 4WD - 1,5 CVT | Eclipse Cross PHEV Twin Motor 4WD - 2,4 | |
---|---|---|
Celková dĺžka | 4 405 mm | 4 545 mm |
Pohotovostní hmotnosť | 1520 až 1555 kg | 1900 až 1910 kg |
Objem batožinového priestoru | 341 až 448 l (VDA) (5 míst) | 359 až 471 l (VDA) (5 míst) |
Max. výkon | 163 k | 98 k - 82 k - 95 k |
Max. krútiaci moment | 250 Nm | 193 Nm - 137 Nm - 195 Nm |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 10,4 s | 10,9 s |
Emisie CO2 (podle WLTP) | 190 až 196 g/km | 46 g/km |
Max. hmotnosť prívesu | 1 600 kg | 1 500 kg |