Cieľom trojročného plánu je viac ako 30% nárast predajných objemov a tržieb
Tokio / Bratislava, 19. októbra 2017 – Spoločnosť Mitsubishi Motors predstavila 18.10.2017 svoj trojročný strategický plán "Drive for Growth" (Na ceste k rastu) na dosiahnutie trvalo udržateľného a ziskového rastu, s cieľom zvýšiť ročný predajné objemy najmenej o 30% na 1,3 milióna vozidiel, resp. tržby na úroveň 2,5 bilióna jenov.
V rámci tohto plánu chce Mitsubishi Motors do konca fiškálneho roka 2019 docieliť maržu prevádzkového zisku na úrovni najmenej 6%, oproti 0,3% vo fiškálnom roku 2016. Plán je postavený na programe produktových inovácií v kombinácii s cieleným rozširovaním trhu a zlepšovaním prevádzkovej efektivity.
Osamu Masuko, generálny riaditeľ spoločnosti Mitsubishi Motors to okomentoval: "Drive for Growth je novým strategickým plánom spoločnosti Mitsubishi Motors. Našou najvyššou prioritou je obnoviť dôveru v našu spoločnosť, úspešne uvádzať nové vozidlá a dosiahnuť prudký pozitívny obrat z pohľadu financií. To bude tvoriť základ nášho budúceho udržateľného rastu, ktorého súčasťou sú aj zvýšené investičné výdavky a vyššie investície do vývoja produktov. "
Súčasťou plánu Drive for Growth (Na ceste k rastu) je 60% nárast ročných investičných výdavkov na 137 mld. Jenov v priebehu fiškálneho roka 2019 - čo zodpovedá navýšeniu investícií v pomere k tržbám na 5,5% ročne. Výdavky na výskum a vývoj v rovnakom období vzrastú o 50% na 133 miliárd Jenov. Celkovo tak investície dosiahnu objem viac ako 600 miliárd Jenov. Mitsubishi Motors aj napriek uvedeným navýšeniam zachová pravidlá fiškálnej disciplíny a počas daného obdobia ostane v čiernych číslach. Zámerom spoločnosti je zaviesť zásady vyplácania dividend na konkurencieschopnej úrovni v porovnaní s ostatnými japonskými automobilkami.
Mitsubishi Motors v rámci svojej investičnej politiky plánuje posilniť svoje zameranie na vozidlá SUV a pick-upy s pohonom všetkých kolies a postupne uviesť 11 modelov, vrátane vozidiel XPANDER a Eclipse Cross. Program produktových inovácií pôjde ruka v ruke so stratégiou rozšírenia trhu v regióne ASEAN, Oceánii, Spojených štátoch, Číne a Japonsku.
Prezident Osamu Masuko pri tejto príležitosti uviedol: "Toto je náš ambiciózny program s cieľom maximálne využiť naše silné stránky v rastúcich segmentoch trhu, najmä v kategórii vozidiel s pohonom všetkých kolies, a podporovať rast na trhoch, kde má naša značka vysoký potenciál, najmä v regióne ASEAN. Tento rastový program bude zahŕňať aj efektívnu a disciplinovanú prevádzkovú stratégiu v oblasti riadenia nákladov. "
Mitsubishi Motors v rámci strategického plánu Drive for Growth chce v regióne ASEAN dosiahnuť 10% podiel na trhu. V USA potom Mitsubishi posilní svoje predajné aktivity. Pôsobenie automobilky v Číne by malo posilniť uvedenie ďalších modelov, ako napr. Outlander a Eclipse Cross. Spoločnosť bude taktiež investovať do svojej predajnej siete a produktového portfólia, aby sa v Japonsku na konci plánovaného obdobia vrátila k ziskovosti.
Mitsubishi Motors chce v priebehu plánovaného obdobia dosiahnuť synergie v celkovom objeme vyše 100 miliárd jenov, pričom väčšina by mala plynúť z výhod nižších nákladov v oblasti dodávok a ďalej úspor v oblasti výskumu a vývoja.
Do programu širšieho využívania synergií v rámci Aliancie Mitsubishi Motors prispeje svojimi odbornými znalosťami v oblasti technológií pohonu PHEV, svojimi skúsenosťami s výrobou vozidiel SUV a pick-upov, rovnako tak ako výhodami silného postavenia v regióne ASEAN, s cieľom zdvojnásobiť celkové synergie do konca roka 2022 na viac ako 10 miliárd EUR.
"Modernizujeme náš produktový rad, investujeme do výskumu a vývoja a zameriavame sa na rast kľúčových trhov," doplnil Osamu Masuko. "Strategický plán Drive for Growth nám umožní v nasledujúcich troch rokoch pokračovať v transformácii našej spoločnosti."
MMC je japonská automobilka s celosvetovou pôsobnosťou, pýšiaca sa konkurenčnou výhodou v oblasti pick-upov aj vozidiel SUV, najmä v oblasti regiónu ASEAN. Automobilka v roku 2009 predstavila svoj prvý sériovo vyrábaný elektromobil (i-MiEV), po ktorom v roku 2013 nasledoval model Outlander PHEV - prvé plug-in hybridné SUV s pohonom 4WD a s dvojicou elektromotorov. MMC po celom svete zamestnáva na 30 tisíc ľudí. Výrobné závody MMC nájdeme v Japonsku, Thajsku, Číne, Indonézii, na Filipínach a v Rusku. Zásadnú úlohu v raste MMC zohrávajú napr. modely Pajero Sport, L200 / Triton a Outlander. Celosvetové predaje tejto automobilky vo fiškálnom roku 2016 dosiahli 926 000 vozidiel. Čisté tržby MMC za fiškálny rok 2016 dosiahli objem 1,9 bilióna jenov. Spoločnosť MMC je kótovaná na tokijskej burze cenných papierov.
.